6 Tips om je bezoekers op je website
te houden!

Stel je hebt een mooie website gebouwd of laten bouwen. Stel er komen ook nog eens genoeg bezoekers op jouw website af, doordat deze goed vindbaar is in Google. Dan is de volgende stap om ervoor te zorgen dat je die bezoekers ook echt vasthoudt, en ze niet meteen weg zijn.

De mate waarin bezoekers op een website blijven hangen of juist snel weer vertrekken wordt gemeten aan de hand van het bouncepercentage. In dit artikel geef ik enkele tips voor het verbeteren van dit percentage.

Inhoudsopgave

Tip 1 Niets is belangrijker dan laadsnelheid

Niemand houdt van wachten. Zeker internetgebruikers niet. Als het te lang duurt om jouw website te laden, is de kans groot dat de bezoeker alweer vertrokken is voordat hij deze in zijn volledigheid heeft kunnen bewonderen. Logischerwijs komt dit je bouncepercentage niet ten goede. Zorg dus voor een website die lekker snel laadt zowel op desktop als op mobiel.

Tip 2 Zorg voor een duidelijke navigatiestructuur

Je website moet niet te ingewikkeld in elkaar zitten. Zodra de bezoeker op je website is beland, moet duidelijk zijn hoe hij zich door de website navigeert. Een overzichtelijke interface met een heldere menustructuur laat de bezoeker zien hoe je pagina is ingedeeld. Verder zoeken hoort erbij voor de bezoeker, maar het moet wel duidelijk zijn hoe hij dat kan dan. Hou daar dus rekening mee.

Tip 3 Maak je website ‘mobile responsive’

Dankzij mobiele devices kunnen mensen bijna altijd en overal ter wereld websites bezoeken. Je dient dus niet alleen met desktop gebruikers rekening te houden, maar ook met smartphones gebruikers. Echter ziet niet iedere website er automatisch goed uit op een mobiele telefoon. Soms klopt de volgorde van stukken niet meer, of is de website in zijn geheel simpel omlaag geschaald. Als een website automatisch op een ander apparaat mooi wordt ingedeeld of goed wordt geschaald, dan is deze mobielvriendelijk.

Tip 4 Teksten dienen scanbaar te zijn

Als een bezoeker informatie zoekt, dan moet deze makkelijk op te nemen zijn. Hele lappen aan tekst nodigen niet uit om te lezen. Zorg daarom dat je bezoekers makkelijk door teksten heen kunnen spitten en kunnen vinden wat ze zoeken. Daarvoor kun je gebruik maken van headers, opsommingslijstjes, dikgedrukte woorden, korte alinea’s en afbeeldingen om de tekst te ondersteunen.

Tip 5 Laat links naar andere websites in een nieuw tabblad openen

Een externe link is een link op jouw website die naar een andere website verwijst. Dat kan een hele goede toevoeging voor pagina’s zijn. Deze links kunnen namelijk helpen om bezoekers te informeren en je pagina relevanter te maken. Let er wel op dat die link in een nieuw tabblad opent. Je wilt natuurlijk niet dat die link ervoor zorgt dat je bezoeker er daardoor weer vandoor gaat.                                     Standaard staat dit niet vaak aan, let hier dus goed op.

Tip 6 Je call-to-actions moeten in orde zijn

Met de juiste call-to-actions (of CTA’s) laat je aan de bezoeker van je website zien wat hij of zij kan, of moet doen op jouw pagina. Door deze CTA’s op de juiste manier te formuleren en herkenbaar op de pagina te plaatsen spoor je de bezoeker aan actie te ondernemen. Dit houdt de bezoeker langer op je website en komt je bouncepercentage dus ten goede

Bouncepercentage-verlagen-van-website-webprof

Benieuwd hoe Webprof jou kan helpen met het verlagen van de bouncepercentage?

Neem even contact op en ik zoek het voor je uit!

Mail: info@webprof.nl | App/Bel: 0634007616

Over de auteur-
In 2019 heb ik Webprof opgericht. Het verbeteren van organische vindbaarheid in Google is een passie van me waarmee ik graag andere bedrijven ook verder help!
Webprof Mark Zonneveld
Mark Zonneveld
Webdesigner
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Cookie_webprof_melding

Ook ik maak gebruik van cookies voor mijn website!