TIPS HOE ONLINE MARKETING JOUW BEDRIJF KAN LATEN GROEIEN!

Zorgen dat je bedrijf zowel online als offline goed gaat is moeilijk. Met een online marketing bureau, zoals Webprof is dat mogelijk. ik doe zoekmachine optimalisatie, social media, Google AdWords, e-mail marketing en website ontwikkeling voor MKB bedrijven. Dit zijn diensten die steeds belangrijker worden voor bedrijven om te zorgen dat ze goed gevonden worden op internet, zonder kan je in deze tijd bijna niet.

Tip 1: Google AdWords

Met behulp van Google AdWords kan je mensen bereiken die op weg zijn om iets te kopen. Al gaat het om een dienst of een product die je verkoopt, ze zijn geïnteresseerd in jou!. Doordat de advertenties worden gericht op jouw doelgroep, zullen ze eerder naar jouw website gaan, dan die van je concurrent. Dankzij deze Google AdWords krijg je veel interessante data binnen over de mensen die de advertenties te zien krijgen. Data is Kennis!

Tip 2: Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie houdt in dat ik eerst ga kijken naar relevante zoekwoorden  die bij jouw website passen. Hebben we die gevonden? Dan beginnen we met het schrijven van SEO teksten. Dankzij de zoekwoorden waar wij SEO teksten voor schrijven, zal jouw bedrijf beter gevonden worden op Google. Hierdoor zal je bezoekers naar je site(s) trekken die ook echt geïnteresseerd zijn in het product of de dienst die je verkoopt, Wat resulteert in een hogere omzet.

Tip 3: Web development

Een website waar je echt iets aan hebt is een website waar je data mee kan meten. Op basis van die informatie kan je ervoor zorgen dat je het beste haalt uit je website. Het is belangrijk dat de website te gebruiken is voor zowel de desktop als mobiel en tablet. Als dat namelijk niet het geval is, kan het zijn dat je niet alle data kan verzamelen of bezoekers misloopt.

Online-marketing-webprof-bollenstreek

Tip 4: Social media

Iedereen zit tegenwoordig op het social media, het is niet meer weg te denken uit ons leven. Social media zal ook blijven groeien. Het is dus als bedrijf een goede manier om via social media nieuwe klanten aan te trekken. Maak hierin een goede keuze waar jouw doelgroep zich bevindt en richt hier je pijlen op.

Nog niet elk bedrijf ziet in wat voor waarde het toevoegt om goede social media kanalen te hebben. Het hebben van social media kanalen als bedrijf zorgt niet alleen voor een grotere naamsbekendheid online, maar ook voor klantenbinding. Dit komt omdat je heel makkelijk te bereiken bent voor je klanten en ze dus snel contact kunnen opnemen als ze een vraag hebben. Teveel gedoe? Besteed jouw social media uit!

Tip 5. SEA: adverteer in Google

Een andere manier om je online vindbaarheid te vergroten, is door middel van Search Engine Advertising (SEA). Met SEA betaal je voor je positie in Google, je biedt namelijk op de advertentieplekken boven de organische zoekresultaten. Met Google Ads kun je verschillende campagnes opzetten, aan de hand van zoekwoorden die bij jouw bedrijf passen.

Ben je geen SEA-expert? Geen probleem, want Google helpt je door middel van ‘slimme campagnes’. Met een slimme campagne hoef je minder gegevens in te vullen dan bij een reguliere Ads-campagne. Met SEA is het belangrijk om je campagne zo specifiek mogelijk te maken. Ben jij een Meubelbouwer in Lisse? Dan hoef je niet te adverteren in Limburg.

In Google Ads bepaal je zelf hoeveel geld je maximaal per dag wilt besteden aan je SEA-campagne. Zo kom je nooit voor onvoorziene kosten te staan!

Tip 7. E-mailmarketing: verstuur je boodschap

Niet elke mail die de deur uitgaat valt onder e-mailmarketing. Enkele voorbeelden zijn het versturen van een nieuwsbrief of een klanttevredenheidsonderzoek. Zorg met jouw e-mails voor toegevoegde waarde voor de ontvanger, zodat deze niet als spam worden gezien.

Een voordeel van e-mailmarketing is dat er verschillende tools beschikbaar zijn, waarmee je de resultaten kunt meten. Je weet daardoor wat wél en niet goed gelezen wordt. Ook kun je berichten personaliseren op basis van de gegevens van de ontvanger. Een voorbeeld: weet je dat persoon X vaker schoenen heeft besteld bij jouw webshop? Dan kun je daarop inspelen door een e-mail te verzenden met de meest hippe schoenen van dit moment.

Laat het aan de experts over!

Online marketing moet op de juiste manier gedaan worden om een optimaal resultaat te hebben. De keuze is aan jou. Zelf aanpakken of uitbesteden?

Over de auteur-
In 2019 heb ik Webprof opgericht. Het verbeteren van organische vindbaarheid in Google is een passie van me waarmee ik graag andere bedrijven ook verder help!
Webprof Mark Zonneveld
Mark Zonneveld
Webdesigner
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Cookie_webprof_melding

Ook ik maak gebruik van cookies voor mijn website!